-

Trzy-Krainy

Komentarze użytkownika

@Gdzie niewidzialne łączy się z widzialnym? (7 kwietnia 2025 21:25)

Bóg nie ma przypadłości, a przestrzeń, czyli miejsce jest przypadłością danego bytu. Mówienie takie jak np "Bóg jest w niebie" jest mówieniem potocznym i skrótowym oczywiście. Raczej niebo jest miejscem wiecznego (czyli czas tu nie obowiązuje, nie ma go) przebywania zbawionych. Jeśli "miejscawiamy" Boga, to raczej chodzi o relację danego człowieka do Boga. Relacja jest przypadłością człowieka.

Trzy-Krainy
10 kwietnia 2025 12:07

@Gdzie niewidzialne łączy się z widzialnym? (7 kwietnia 2025 21:25)

" I jakie są losy fal? Toż emanuja w przestrzeń, która nie ma końca." - Czy w przestrzeni coś się znajduje? Czy można nazwać przestrzenią nicość, czyli że tam niczego nie ma? Czy podstawą przestrzeni nie są byty, które istnieją w sobie? Granica ich występowania ograniczałaby przestrzeń jako taką chyba?

Trzy-Krainy
9 kwietnia 2025 21:10

@Gdzie niewidzialne łączy się z widzialnym? (7 kwietnia 2025 21:25)

Kraina Henry'ego jest dla mnie nieosiągalna :) Panowie poruszają tematy, które są mi nieznane, ale z pewnością bardzo ciekawe. Fizykę  i chemię miałem dawno temu, a o Popperze pewnie czytałem też w XX wieku.

Trzy-Krainy
9 kwietnia 2025 20:53

@Gdzie niewidzialne łączy się z widzialnym? (7 kwietnia 2025 21:25)

Poppera nie znam. Czy z tego cytatu wynika, że Popper nie uznawał prawdy? Przecież w naukach empirycznych teoria jest potwierdzana przez powtarzanie doświadczeń w takich samych warunkach. I wynik wychodzi podobny, bo nie może być inaczej.

Trzy-Krainy
9 kwietnia 2025 20:39

@Gdzie niewidzialne łączy się z widzialnym? (7 kwietnia 2025 21:25)

"A czy Byt, który jest i NieByt, którego nie ma są w tej samej przestrzeni bytów?" - no nie, bo niebytu poprostu nie ma.

Trzy-Krainy
9 kwietnia 2025 20:30

@Gdzie niewidzialne łączy się z widzialnym? (7 kwietnia 2025 21:25)

Jak ktoś stosuje pierwszą zasadę myślenia: "Byt jest. Niebytu nie ma". to może na tym coś trwałego budować. Gdy natomiast ktoś tej zasady nie stosuje, to może dojść do wniosków dość wątpliwych.

Trzy-Krainy
8 kwietnia 2025 21:39

@Gdzie niewidzialne łączy się z widzialnym? (7 kwietnia 2025 21:25)

W tym tekście kiedyś zaczepiłem o dzisiejszy temat, ale trochę lżej w rozmowie o. Havranka z o. Smetaną:

https://trzy-krainy.szkolanawigatorow.pl/krzew-winorosli

 

Trzy-Krainy
8 kwietnia 2025 18:22

@Gdzie niewidzialne łączy się z widzialnym? (7 kwietnia 2025 21:25)

Tak, ciało i psychikę jakoś można mierzyć. Duch ludzki nie podlega naukom empirycznym.

My żyjemy w świecie, który Bóg stworzył na zewnątrz siebie. Poznajemy Boga na podstarie Jego dzieł - za pomocą naszych duchowych rozumów; oraz dzięki Bożemu Objawieniu.

Trzy-Krainy
8 kwietnia 2025 16:12

@Gdzie niewidzialne łączy się z widzialnym? (7 kwietnia 2025 21:25)

Ja też nie znam. Do linka zajrzę za parę dni, w komputerze.

Trzy-Krainy
8 kwietnia 2025 16:04


@Gdzie niewidzialne łączy się z widzialnym? (7 kwietnia 2025 21:25)

Gdzieś czytałem, że od paru wieków trwa batalia ideologiczna przeciwko nauce. Ideolodzy chcą odrzucić zasadę  niesprzeczności, a przyjmować za naukowe tylko to, co jest sprzeczne w sobie, czyli to, co można obalić.

Trzy-Krainy
8 kwietnia 2025 14:36

@Gdzie niewidzialne łączy się z widzialnym? (7 kwietnia 2025 21:25)

Poglądów ks.  prof. Hellera nie znam. Jednak ks. prof. Tadeusz Guz udowodnil, że nie są one naukowe, lecz ideologiczne.  Na sympozjum filozoficznym zadal  mu pýtanie: "Jakie zasady myślenia Ksiądz  stosuje przy opracowywaniu wyników nauk empirycznych?"  Nie potrafił odpowiedzieć.

Trzy-Krainy
8 kwietnia 2025 14:25

@Gdzie niewidzialne łączy się z widzialnym? (7 kwietnia 2025 21:25)

Gdyby człowiek był składanką elementów, sumą elementów, to być może można by mówić o dualiźmie duch plus ciało. Ale człowiek jest znacznie większy, gdyż jest jednością cielesno-duchową, gdzie dusza duchowa oraz ciało są elementami natury człowieka.

Trzy-Krainy
8 kwietnia 2025 14:14

@Antoni Mazur 1922-2025 (7 kwietnia 2025 10:50)

Niech odpoczywa w pokoju wiecznym.

Trzy-Krainy
7 kwietnia 2025 11:04

@Zalesiamy Wielki Step. (5 kwietnia 2025 20:44)

Pani Agnieszko, pięknie wraz z panem Hubertem obrazami i rysunkami zalesiacie step, który oby szybko zanikał, zwłaszcza w polskich domach! Często spotykam ludzi, którzy budują drzewa genealogiczne. Oby do ilości przodków dodawali jakość Waszych dzieł, które łączą teraźniejszość z dawnymi czasy. Coś osobiście wiem, jak bezcenna jest choćby niewielka współpraca z Wami.

Trzy-Krainy
6 kwietnia 2025 14:10

@Zalesiamy Wielki Step. (5 kwietnia 2025 20:44)

Tak, "Królestwo Boże pośród was jest". Staranie się bycia dobrym jest podstawą do przyjęcia życia Bożego, czyli dołączenia się do budowania Królestwa Bożego. 

Trzy-Krainy
6 kwietnia 2025 13:25

@Jak Wielki Step przegrywa z Prymasem Wyszyńskim? (3 kwietnia 2025 22:56)

Kiedyś zwiedziłem muzeum w mieście Ludza, które za czasów I Rzeczypospolitej i zaborów nazywało się Lucyn, w Inflantach Polskich. Po wejściu do pierwszej sali zauważyłem mapę miasta i okolic. Pierwszą odczytaną przeze mnie nazwą miejscowości na przedmieściach była... Juridika. I to była jedna z ważniejszych informacji, które wyniosłem z tego muzeum, setki kilometrów od Warszawy. Ach ta szlachta. Nie tylko, że się polonizowała i wracała do Kościoła katolickiego, to jeszcze jurydyki tworzyła.

Trzy-Krainy
5 kwietnia 2025 20:10

@Jak Wielki Step przegrywa z Prymasem Wyszyńskim? (3 kwietnia 2025 22:56)

Czy przykład ks. Józefa Kurzei, podany przeze mnie na końcu notki, chociaż nie taki starodawny, odbiega od normy dla każdego pokolenia? Czy on pokazuje, że wiara katolicka jest w ludziach dobrze umocowana, czy może słabo? Czy wiara katolicka pomaga w tym, by państwo było silne, czy przeszkadza? Czy jakaś osoba, niezależnie od sprawowanej władzy czy poddania, jest zwolniona od uświęcania się, zwolniona od posłuszeństwa Bogu? Czy przepisy państwowe, sprzeczne z prawem naturalnym i Bożym, obowiązują kogokolwiek? Co jest źródłem złych praw?

To wszystko przechodzi przez serca konkretnych ludzi i tam się decyduje. Liczne i piękne, bogate czy skromne kościoły i klasztory o czymś jednak świadczą.

Otoczenia kościołów i dworów, budowane plebanie, organistó ...

Trzy-Krainy
5 kwietnia 2025 14:56

@Jak Wielki Step przegrywa z Prymasem Wyszyńskim? (3 kwietnia 2025 22:56)

No, z tym mieszczaństwem to bywało różnie. Wystarczy przypomnieć sobie, czyimi faktycznie wysłannikami byli ci, którzy przybywali np. z Wrocławia i pełnili funkcję sołtysów.

Szlachta zajmowała się też handlem, rzemiosłem i rozwijała przemysł.

Trzeba koniecznie spojrzeć na te sprawy globalnie, jakie tutaj siły brały udział, ale nie z perspektywy Francji czy Anglii, lecz Polski. I jeszcze szerzej, czyli w perspektywie odniesienia poszczególnych osób ludzkich do Pana Boga i Jego praw. Jak mówił bł. Stefan Wyszyński: "Nic nie wiem o Człowieku, jeżeli w tej chwili nie pamiętam, że to istota, stworzona na obraz i podobieństwo Boże, obdarzona cząstką rozumu, miłości i godności wziętej z Boga i napełniona przez Stwórcę wszystkimi ...

Trzy-Krainy
5 kwietnia 2025 09:48

@Arabska jesień w Pradze, czyli o początkach państwa polskiego. (4 kwietnia 2025 11:32)

Gratulacje. I cieszę się, że dzieci w Polsce będą miały kolejną bardzo dobrą książkę.

Trzy-Krainy
4 kwietnia 2025 17:51

 Poprzednia  Strona 2 na 42.    Następna